Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK MASZKOT.HU Webáruház
 
Hatályos: 2020.04.07-től
 
Szerződő Felek és általános tudnivalók
 
1. Az ENERGOTECH Group Kft. (székhely: 1164 Budapest, Vágás utca 17/A.; cégjegyzékszám: 01- 09-354834; cégnyilvántartásba vevő cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; adószám: 27339581-2-42) és a weboldalon regisztráló és adott esetben vásárló személyek ezzel kapcsolatos jogait és kötelezettségeit, valamint a ShopRenter.hu Kft (székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.; cégjegyzékszám: 09-09-020636; adószám: 23174108-2-09) tárhely-szolgáltató által üzemeltetett maszkot.hu honlapon (továbbiakban: Honlap) elérhető MASZKOT.HU Webáruház (továbbiakban: Webáruház) igénybevételére vonatkozó feltételeket és a Kereskedő, valamint a Vevő Webáruházzal kapcsolatos jogait és kötelezettségeit a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.

2. A Webáruházat a Kereskedő az általa forgalmazott termékek interneten keresztül történő értékesítése érdekében üzemelteti. A Webáruház működtetése elektronikus kereskedelmi szolgáltatásnak minősül.

3. A Webáruház igénybevételével történő vásárlások kapcsán a fogyasztóknak lehetőségük van az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platform igénybevételére az ec.europa.eu/odr címen.

 
Regisztráció a Webáruházba. A regisztráció törlése
 
4. A Webáruházból kizárólag regisztrált vásárló (továbbiakban: Vevő) rendelhet meg termékeket.

5. A Webáruházba történő regisztrációra a Honlapon található „REGISZTRÁCIÓ” fülre kattintással elérhető aloldalon van lehetőség. A regisztrálni kívánó vevőknek meg kell adniuk teljes nevüket, e-mail címüket, egyedi jelszavukat, telefonszámukat és számlázási címüket, cégként regisztrálók esetén a szervezet nevét is. A valós név megadása nem kötelező, ugyanakkor egy esetleges későbbi reklamációnál a Vevőnek kell igazolnia, hogy a regisztrációnál megadott név őt takarja. Az adatvédelem szempontjából minden regisztrációnál megadott nevet valós névként kezelünk. A regisztrációhoz további lépés, hogy regisztráló személy a „Megismertem és elfogadom a MASZKOT.HU Webáruház Általános Szerződési Feltételeit és Adatkezelési tájékoztatóját” szövegrész mellett található jelölőnégyzetet bejelölje, és a „Regisztrálok” gombra kattintson. Amennyiben a regisztráló személy ezt a folyamatot elvégzi úgy a Kereskedő számára egy saját felhasználói fiókot (továbbiakban: Fiók) biztosít, mely egyben a Webáruházhoz is hozzáférést biztosít. A Vásárló a regisztráció befejeztével Fiókja létrejöttéről értesítőt kap az általa megadott e-mail címre. A Vevő Fiókjába - ahonnan a Webáruházat is el tudja érni - a Honlapon a „BELÉPÉS” fülre kattintva, a regisztráció során megadott email címének és jelszavának megadásával tud belépni.

6. Amennyiben a Vevő regisztráció során a „Szeretnék hírlevelet kapni az akciókról, újdonságokról” nyilatkozat előtti jelölőnégyzet bepipálásával hozzájárul ahhoz, hogy a Kereskedő őt a regisztrált e-mail címére küldött hírlevelek útján tájékoztassa aktuális és jövőbeni akcióiról, úgy ezzel kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy adatait a Kereskedő piackutatás és közvetlen üzletszerzés céljára a jövőben felhasználja az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint. A Vevő e hozzájárulását bármikor, ingyenesen, indokolási kötelezettség és korlátozás nélkül visszavonhatja, akár az egyes Kereskedő által küldött

hírlevelek alján szereplő „LEIRATKOZOM” linkre kattintással akár az ügyfélszolgálatnak e- mailben megküldött, a leiratkozási szándékot kifejező alakisághoz nem kötött nyilatkozatával. A leiratkozás után Vevő nem kap hírlevelet a Kereskedőtől.
7. A Vevő a regisztráció során megadott adatait bármikor módosíthatja, illetve bővítheti. A Vevő által megadott adatok helytállóságát a Kereskedő nem tudja és nem is kívánja ellenőrizni. Valótlan vagy téves, esetleg harmadik személyek jogait sértő adatok megadásért a Vevő tartozik felelősséggel.

8. A Vevő a Fiókját a „Fiók” menüpontban a „Fiókom” fül alatt található „Személyes adatok törlése” gomb megnyomásával és annak megerősítésével azonnal törölni tudja. A Fiók törlésével egyidejűleg a Vevő törli regisztrációját, ezért nem fog tudni hozzáférni azokhoz a felületekhez, amely kizárólag Fiókon keresztül érhetők el, különös tekintettel a Webáruházra.

 
Termékek és árak
 
9. A Vevő a Webáruház aktuális termékkínálatában szereplő – ott megjelenített – termékeket (továbbiakban: Termék) rendelheti meg a Kereskedőtől.

10. A Termékek fotójára vagy nevére kattintással a Webáruház a Vásárlót a Termék aloldalára irányítja át, ahol megjelennek a Termék lényeges jellemzői, rövid leírása, és az, hogy aktuálisan elérhetőek-e raktárkészletről. A Webáruházból csak elérhetőként megjelölt Termékeket lehet megrendelni.

11. A Termékek mellett annak az adott időpontban érvényes egy egységre eső bruttó (a hatályos jogszabályoknak megfelelő mértékű áfát tartalmazó) fogyasztói ára szerepel. A Termék részletes ismertetésénél a nettó ár + Áfa összege is feltüntetésre kerül, Amennyiben a Termék több egybecsomagolt egységet tartalmazó kiszerelésben kerül forgalomba hozatalra, a Webáruházban ez esetben is az egy egységre eső bruttó fogyasztói ár kerül feltüntetésre azzal, hogy a Vevő a legkisebb forgalomba hozatali egységben található darabszámú terméket köteles egyidejűleg megvásárolni.

12. Árkedvezmény biztosítása esetén az árkedvezmény ténye és százalékos mértéke kerül a Termék mellett feltüntetésre. A Termékek részletes ismertetésénél az eredeti bruttó ár is feltüntetésre kerül.

13. Kereskedő fenntartja az árváltoztatás jogát. Az árváltoztatás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg válik hatályossá, de nem befolyásolja a hatályba lépést megelőzően megrendelt Termékek árát.

14. A Webáruház felületén feltüntetett hibás ár esetén – hibás ár alatt értve különösen, de nem kizárólagosan a nyilvánvalóan téves, a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os vagy 1 Ft-os árat, vagy csomagban forgalmazott termékek esetén a termékcsomag mellett az egységnyi termékre vonatkozó ár szerepeltetését – a Kereskedő fenntartja a jogot, hogy a Terméket a hibás áron ne szállítsa, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást. A helyes ár ismeretében a Vevő vásárlási szándékát 14 napon belül köteles megerősíteni, ennek hiányában az érintett Megrendelés törlésre kerül és a Vevő által esetlegesen már megfizetett vételár oly módon kerül visszafizetésre, mintha a Vevő a Megrendelésétől elállt volna. E pont szerint kell eljárni abban az esetben is, ha a Webáruházban valamely kedvezmény kerül hibásan feltüntetésre.

15. A Termékeket ábrázoló képek, csomagolások és a szállított termékek aktuális csomagolása közötti külsődleges eltérésekért a Kereskedő nem vállal felelősséget.
 
A Termékek megrendelése, a megrendelés visszaigazolása
 
16. A Vevő a Webáruház oldalainak használatával választhatja ki a megrendelni kívánt Terméket és határozhatja meg azok mennyiségét (továbbiakban: Megrendelés). Egyes termékek minimális vásárlási mennyiségét a legkisebb forgalomba hozatali egységben szereplő darabszám határozza meg. A Megrendelések leadására minden nap 00:00 óra és 24:00 óra között van lehetőség.

17. A Vevő Megrendelését a kosár tartalma alapján folyamatosan ellenőrizheti.

18. Vevő a Webáruház „PÉNZTÁR” gombjára kattintásával kezdeményezheti megrendelési folyamat véglegesítését. A Megrendelés véglegesítésének első lépéseke a kosár ellenőrzése, az ott feltüntetett Termékek köre és az azokhoz kapcsolódóan feltüntetett ár vásárlási szándékaival való egyezése szempontjából.

19. A Megrendelés ellenőrzését követően a Vevőnek meg kell adnia egy szállítási címet, amelyen a Megrendelt Termékeket át kívánja venni, továbbá köteles megadni egy számlázási címet is. Megrendelésenként csak egy szállítási cím adható meg és a Megrendelt Termékek kiszállítása kizárólag Magyarország területén lehetséges. A számlázási cím eltérő lehet a megadott szállítási címtől. Abban az esetben, ha a Vevő a regisztráció során – vagy Fiókjában a személyes adatai között – megadta már lakcímét, úgy szállítási és számlázási címként automatikusan lakcíme kerül beállításra, melyet vásárlásonként módosíthat.

20. Vevő köteles ellenőrizni, hogy a számlázási cím és a szállítási cím az érintett megrendelés vonatkozásában megfelelő-e számára, az ennek elmulasztásából eredő károkért Kereskedő a felelősségét kizárja.

21. A Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat:
a)  Előre utalás

b)  Utánvétes fizetés: a Megrendelt Termékek vételárát és a szállítási költséget a kézbesítést
végző számára kell megfizetni, a beszedett összeget a Kereskedő részére a kézbesítést
végző juttatja el.

c)  Online Fizetés a Barion rendszerében: a Megrendelt Termékek vételára és a szállítási
költség kiegyenlítése a barion rendszerében kerül sor.

22. A Vevő a fizetési mód kiválasztását követően, a „RENDELÉSEM ELKÜLDÉSE” gombra kattintással véglegesíti megrendelését. Vevő hozzájárul, hogy a Szerződés teljesítése és annak figyelemmel kísérése érdekében a Kereskedő továbbítsa a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. felé a Vevő nevét, a megjelölt szállítási címet, illetve a szállítási adatok körében megadott telefonszámát, a Megrendelés azonosítóját és összegét, valamint a Vevő által a regisztráció során megadott e-mail címét.

23. Megrendelést véglegesítését követően haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül a Kereskedő egy automatikus visszaigazoló üzenetet küld a Vevő részére, amelyben igazolja, hogy a Vevő Megrendelése megérkezett. Amennyiben az automatikus visszaigazoló üzenetet a Vevő nem kapja meg, úgy előfordulhat, hogy valamilyen technikai hiba folytán a Megrendelése nem érkezett be a Kereskedőhöz. Ilyen esetekben javasolt, hogy a Vevő az Ügyfélszolgálat elérhetőségein egyeztessen a Kereskedővel a megrendelés beérkezéséről. Az
 egyeztetést megelőzően célszerű ellenőrizni a levelező rendszer SPAM vagy Promóció mappáját, mert lehet, hogy a levelezőrendszer a visszaigazolást kéretlen levélként ebbe a mappába helyezte át.
24. A Megrendelés beérkezését követően a Kereskedő 3 munkanapon belül egy tájékoztató levelet
küld a Vevő részére, amelyben az aktuális helyzetnek megfelelően a Kereskedő az alábbi
körülményekről tájékoztathatja a Vásárlót:
a)  A Megrendelt Termékeket tartalmazó csomag összeállításra került a Kereskedő részéről,
továbbá a Kereskedő tájékoztatja a Vásárlót azon oldal internetes elérhetőségéről, amelyen
a Vevő nyomon tudja követni a Megrendelésének menetét;

b)  A Kereskedőnek a Megrendelést részben vagy egészben nem áll módjában teljesíteni.

c)  A Vevő Megrendelése olyan Terméket érint, amely vonatkozásában hibás ár, vagy téves
kedvezmény került feltüntetésre, így a Kereskedő a Megrendelést részben vagy egészben nem tudja teljesíteni. Ebben az esetben a Kereskedő tájékoztatja a Vásárlót az érintett Termék helyes áráról, valamint arról, hogy a helyes ár ismeretében, a Vevő vásárlási szándékát 14 napon belül köteles megerősíteni, ennek hiányában az érintett Megrendelés törlésre kerül és a Vevő által esetlegesen már megfizetett összegek oly módon kerülnek visszafizetésre, mintha a Vevő a Megrendelésétől elállt volna.

25. A Megrendelt Termékekről a Kereskedő elektronikus számlát (Továbbiakban: Elektronikus Számla) állít ki a Vevő részére. Az Elektronikus Számla a Vevő részére e-mail útján kerül megküldésre. A számla a KBOSS.hu Kft. (székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.; cg: 01- 09-303201; adószám: 13421739-2-41) által üzemeltetett szamlazz.hu számlázórendszerben készül, a számla kiállításához szükséges adatokat a Kereskedő a számlázórendszer üzemeltetőjének, mint önálló adatkezelőnek jogszabályi kötelezettség teljesítése céljából átadja.
A szerződés létrejötte, jellemzői
26. A Kereskedő 24. a) pont szerinti tájékoztató levele a Megrendelés hatályos elfogadásának minősül, ezzel adásvételi szerződés (a továbbiakban: Szerződés) jön létre a Megrendelt Termékek vonatkozásában a Vevő és a Kereskedő között, mely alapján a Kereskedő eladja a Megrendelt Termékeket a Vevőnek, és biztosítja azok a Vevő által megjelölt szállítási címre történő kiszállítását. A Szerződés alapján a Vevő köteles a Megrendelt Termékeket átvenni, valamint a Megrendelt Termékek vételárát és szállítási költségét megfizetni.

27. A Szerződés egyszeri, határozott időre szól és megszűnik, ha a felek a 26. pontban meghatározott, valamint a Szerződésből fakadó egyéb kötelezettségeiknek eleget tesznek, és a Vevő nem él elállási jogával. A Szerződés megszűnése vagy megszüntetése a Szerződésből fakadó kellékszavatossági és termékszavatossági, illetve adott termékek esetben a jótállási igényeket nem érinti.

28. A Szerződés távollevők között, magyar nyelven létrejött szerződésnek minősül, amely nem minősül írásba foglaltnak és nem kerül iktatásra.

 
A Megrendelt Termékek szállítása és átvétele
 
29. A megrendelt termékeket a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. szállítja ki a megadott szállítási címre. A Vevő a szállítás feltételeiről, a megrendelt termékeket tartalmazó csomagra vonatkozó információkról a https://www.posta.hu/ weboldalon tájékozódhat.
30. A Kereskedő munkanapokon folyamatosan összesíti a beérkezett Megrendeléseket és állítja össze a raktáron lévő Megrendelt Termékeket tartalmazó csomagokat (a továbbiakban: Csomag). Az összeállított csomagot a kereskedő 24 órán belül kézbesítésre átadja a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. részére. Amennyiben a Megrendelt Termék nincs raktáron, úgy a szállítás várható időpontja a termék adatlapján olvasható.

31. A Vevő egyszerre leadott Megrendelésében szereplő termékek egyidejűleg, egy csomagban kerülnek kiszállításra. Amennyiben a Megrendelt Termékek között szerepel olyan is, mely a rendeléskor nincs raktáron, a csomag csak a hiányzó termékek raktárba érkezését követen kerül lezárásra és feladásra.

32. A kiszállítás időtartamánál a Webáruház átlagos 3 munkanappal számol, melyet a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. mindenkori csomagforgalmának mennyisége befolyásolhat.

33. A szállítással, kézbesítéssel, a kézbesítéskor történő fizetéssel kapcsolatos mindenkori információk a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. 29. pontban jelölt honlapjáról ismerhetőek meg.

 
A Megrendelt Termékek kifizetése
 
34. A Vevő a Megrendelt Termékek vételárát és a szállítási költséget előre utalással, utánvétes fizetéssel, vagy a Barion rendszerében történő online fizetéssel egyenlítheti ki. Kereskedő azon Vevő esetében, aki a részére kézbesítendő, utánvétes fizetéssel kifizetni kívánt csomagot nem vette át, a soron következő három vásárlás esetén az utánvétes fizetés lehetőségét kizárja.

35. Előre utalás esetén a Megrendelt Termékek vételárát és a szállítási költséget a Vevő átutalja a Kereskedő Gránit Banknál vezett 12100011-17705824-00000000 számú bankszámlájára, közleményként a megrendelés azonosítóját feltüntetve.

36. Utánvétes fizetés esetén a fizetés a csomag átvételekor történik, a vételár és a szállítási költség egyaránt megfizethető készpénzzel és POS terminálon keresztül bankkártyával is.

37. Online fizetés esetén a Megrendelést követően a Vevő a Webáruházból a Barion internetes fizetőfelületre kerül átirányításra, ahol titkosított csatornán keresztül, előre fizet a Barion rendszere által elfogadhatónak minősített bankkártyájával, vagy előzetesen átutalással vagy készpénz befizetéssel feltöltött Barion egyenlege terhére. A Barion felületére történő átirányítással egyidejűleg a Kereskedő a Megrendelés azonosítóját és összegét továbbítja az a Barion felé, de bankkártya adatokat nem kezel és nem tárol. Online fizetés esetén választása esetén a Vevő elfogadja, hogy a Kereskedő által a Honlap felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerüljenek az Barion Payment Zrt. (cégjegyzékszám: 01-10- 048552; adószám: 25353192-2-43; székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. ép. 5. em. 5.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: a Vevő regisztrált neve, az online fizetéssel érintett vásárlás időpontja, a Megrendelés azonosítója, a vételár és szállítási díj bruttó összege, valamint a Vevő regisztráció során megadott e-mail címe. Az adattovábbítás célja: a Vevő és a Kereskedő részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása, illetve a Vevő és a Kereskedő védelme érdekében végzett csalásmegelőzés. A Barion fizetési rendszerével kapcsolatos részletes információk a https://www.barion.com/hu/ weboldalon találhatóak. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. A Kereskedő az online fizetés esetén külön díjat, költséget vagy egyéb fizetési kötelezettséget nem számít fel, illetve nem állapít meg.

 
Elállási jog gyakorlása
 
38. Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1.§ (1) bekezdésének 3. pontja alapján fogyasztónak minősül, amennyiben ő a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (továbbiakban, e fejezetben: Fogyasztó) A Fogyasztónak jogában áll a Csomag átvételétől számított 14 napon belül, indokolás nélkül elállni a Szerződéstől. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

39. Élelmiszerek és a mindennapi fogyasztásra szolgáló Megrendelt Termékek esetén nincs lehetőség az indokolás nélküli elállásra. A csomagolás kibontása után nincs mód az indokolás nélküli elállásra azon Megrendelt Termék esetén, amelyek természetüknél fogva, higiéniai vagy egészségügyi okok miatt nem szolgáltathatóak vissza. Nincs helye indokolás nélküli elállásnak továbbá olyan Megrendelt Termékek tekintetében, amelyek jellegüknél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyülnek más termékekkel.

40. Fogyasztó elállása esetén a Megrendelt Terméket sértetlen és hiánytalan állapotban vissza kell csomagolnia és vissza kell küldenie a Kereskedő székhely címre. Figyelem: a kereskedő székhelyén csomagküldési és/vagy feldolgozási tevékenység nincs, ott csomag átvétele nem biztosított. A Megrendelt Termék visszaküldésének határideje a későbbiek szerinti elállási nyilatkozat e-mailben történő megküldésének napjától, vagy a postai úton megküldött elállási nyilatkozat Kereskedő általi kézhezvételétől számított 14 nap.

41. A Fogyasztó elállási jogát írásban, elállási nyilatkozat formájában gyakorolhatja. Az elállási nyilatkozat mintája a Honlapról letölthető. Az elállási jog a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. melléklet szerinti nyilatkozatminta használatával, vagy alakszerűtlen - de mindenképpen írásbeli - nyilatkozattal is gyakorolható. Amennyiben az elállás nem nyomtatvány használatával történik, a Fogyasztónak az elállási nyilatkozatban meg kell jelölnie, hogy elállási jogát Termék vonatkozásában kívánja gyakorolni, köteles továbbá megjelölni nevét, címét, a Megrendelés időpontját, valamint a nyilatkozatának keltét, a Megrendelés egyedi azonosítóját, ez utóbbi hiányában a Megrendelés azonosítására alkalmas egyéb adatokat.

42. Az elállási nyilatkozatot a Fogyasztó postán, vagy közvetlenül e-mailben is megküldheti a Kereskedőnek az ugyfelszolgalat@maszkot.hu e-mail címre a Csomag átvételétől számított 14 napon belül. A Csomag átvételének napja a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. által a Kereskedőnek visszaigazolt kézbesítési időpont abban az esetben is, ha a Csomagot a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. nem közvetlenül a Vevő részére adta át. Az elállási nyilatkozat megküldésének nem feltétele a csomag egyidejű visszaküldése.

43. A Fogyasztó elállása esetén a Megrendelt Termékek Kereskedő részére történő visszajuttatásának költsége (ideértve különösen a postai, vagy egyéb szállítási díjakat) a Fogyasztót terheli. A visszaküldött termék vételárát és szállítási költségét a Kereskedő haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat és a visszaküldött termék kézhezvételét, vagy a Megrendelt Termék visszaküldésének Fogyasztó általi hitelt érdemlő igazolását követő 14 napon belül a Fogyasztóval egyeztetett módon fizeti vissza. Utalvánnyal történő fizetés esetén a készpénzben történő visszafizetésre nincs lehetőség. A Kereskedő a visszatérítés összegét mindaddig visszatartja, amíg a Megrendelt Terméket vissza nem kapja, vagy a Fogyasztó Vevő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy a Megrendelt Terméket visszaküldte.
44. A Kereskedő adott esetben követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot (a kipróbálást) meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.
 
Kellékszavatosság
 
45. A Vevő a Kereskedő hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. Szavatossági igénye érvényesítésekor a Szerződés létrejöttét a Vevőnek kell bizonyítania. A Szerződés létrejötte bizonyított különösen, ha az ellenérték megfizetését igazoló dokumentumot a Vevő bemutatja.

46. A Termékben tapasztalt hibát annak felfedezését követően a Vevő haladéktalanul köteles közölni a Kereskedővel. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

47. Fogyasztó esetén a Csomag kézbesítésétől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl az a feltétele, hogy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Kereskedőtől vásárolta. Amennyiben a Termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen az a vélelem, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, az igény érvényesítéséhez további körülmények igazolása is szükséges lehet. Nem Fogyasztónak minősülő Vevő maga köteles bizonyítani, hogy a Megrendelt Terméket érintő hiba már a teljesítés, azaz a Csomag Vevő részére történő átadásakor fennállt.

48. A Szerződés teljesítésétől számított egy éven túl – elévülés miatt – a Vevő kellékszavatossági jogait a Kereskedővel szemben nem érvényesítheti, Fogyasztó esetében ez a határidő két év.

49. A Vevő nála bejelentett szavatossági igényéről a Kereskedő jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a)  a Vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a szavatossági igényének érvényesítése céljából történő kezeléséhez,

b)  a hibás teljesítéssel érintett Megrendelt Termék megnevezését, vételárát,

c)  a hiba bejelentésének időpontját,

d)  a hiba leírását,

e)  szavatossági igénye alapján a Vevő által érvényesíteni kívánt jogot, és

 f)  a szavatossági igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

50. A Kereskedő a jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vevő rendelkezésére bocsátja.

51. A Vevő - választása szerint – az e pontban meghatározott kellékszavatossági igényekkel élhet:
a)  Kijavítás vagy kicserélés – ez az elsődleges, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Kereskedő számára a Vevő által választott kellékszavatossági igény teljesítése más kellékszavatossági igény teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna.

b)  Az ellenszolgáltatás arányos leszállítása – abban az esetben, ha a kijavítást vagy a
kicserélést a Vevő nem kéri, illetve nem kérheti, úgy kérheti a vételár leszállítását,

c)  Elállás a szerződéstől – amennyiben a kellékszavatossági igény teljesítése más módon nem
lehetséges.

52. A Vevő választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha arra a Kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Ha a Kereskedő szavatossági kötelezettségének a Vevő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, úgy ennek indokát a jegyzőkönyvben köteles megadni.

53. Ha a Kereskedő a Vevő szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a
 békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - 5 munkanapon belül írásban értesíti a Vásárlót.
52. A Kereskedő a kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében a Megrendelt Terméket elismervény ellenében veszi át, amelyen feltünteti:
a)  a Vevő nevét és címét,

b)  a Termék azonosításához szükséges adatokat,

c)  a Termék átvételének időpontját, továbbá

d)  azt az időpontot, amikor a Vevő a kijavított Terméket átveheti.

Az e pontban foglaltakat a szavatossági igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesítheti a Kereskedő.
 
Termékszavatosság
 
53. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a Kereskedőtől, vagy a Termék gyártójától. A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Termék hibájának bizonyítása a Fogyasztót terheli.

54. A Fogyasztó a hiba felfedezése után köteles azt azonnal a Kereskedővel vagy a Termék gyártójával közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. A Fogyasztó termékszavatossági igényét a Megrendelt Termék Kereskedő általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti, amely határidő jogvesztő.

55. Mentesül a Kereskedő, illetve a Gyártó a termékszavatossági kötelezettsége alól, amennyiben bizonyítja, hogy:
a)  a Megrendelt Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

b)  a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

c)  a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

56. Fogyasztónak nem minősülő Vevő termékszavatossági igényt nem érvényesíthet. A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igénytét a Fogyasztó csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

 
Jótállás
 
57. A Fogyasztó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó Termékek (jellemzően a 10 000,- forint eladási ár feletti eszközök, berendezések) tekintetében a Termék átvételét követő 1 éven belül a jótállási igényt érvényesíthet Kereskedő hibás teljesítése esetén.

58. A Fogyasztó jótállási jogait a Termékkel együtt átadott jótállási jeggyel, ennek hiányában az ellenérték megfizetését igazoló számlával érvényesítheti.

59. A Fogyasztó Vevő a termék hibája esetén a következő jótállási igényekkel élhet:

a)  A Termék kijavítása vagy adott esetben kicserélése. Amennyiben a Fogyasztó a Termék átvételét követő 3 munkanapon belül jótállásra alapozott csereigényt érvényesít, a Kereskedő nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, és köteles a Megrendelt Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

b)  Árleszállítás: amennyiben a Kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem, vagy nem megfelelő határidőben vállalta.

c)  Elállás: amennyiben a Kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem, vagy nem megfelelő határidőben vállalta.

60. A Fogyasztó kijavítási igénye esetén a Kereskedő a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan az alábbi adatokat tünteti fel:
a)  kijavítási igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételének időpontját,

b)  a hiba okát és a kijavítás módját,

c)  a Termék Vevő részére történő visszaadásának időpontját.

61. Mentesül a Kereskedő a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a Terméken fennálló hiba a Termék Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett.

 
Szavatossági és jótállási igények érvényesítésével kapcsolatos további feltételek
 
62. Kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási igény esetén az igény Kereskedővel szembeni érvényesítésének feltétele a Termék kereskedő részére történő visszaküldése.

63. A Terméket az igénybejelentést követő 3 munkanapon belül a Kereskedő által küldött visszaigazolásban írtak szerint a Kereskedő, vagy a kivizsgálást, javítást végző partnere számra kell megküldeni. A postai, vagy egyéb szállítási költség Vevőt terheli azzal, hogy amennyiben igénye jogosnak bizonyul, annak bizonylattal igazolt összegét a Kereskedő számára megtéríti.

Információ, reklamáció, panaszkezelés
64. A Vevő a regisztrációval kapcsolatban, valamint Webáruház működésével, a Megrendelésekkel kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Kereskedőt:
a)  levelezési cím: 1164 Budapest, Vágás utca 17/A.

b)  elektronikus levelezési cím: panaszkezeles@maszkot.hu

65. A beérkezett panaszokat a Kereskedő azonnal megvizsgálja, majd szükség szerint és a lehetőségekhez mérten orvosolja. A fizetéssel kapcsolatos panaszok megválaszolásába a fizetés módjától függően bevonja a Bariont vagy a számlavezető pénzintézetet, a szállítással kapcsolatos panasz esetén a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.-t.

66. Amennyiben a Kereskedő részéről a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Kereskedő haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról. A jegyzőkönyv másolati példányát a Kereskedő megküldi a Vevő részére.

67. A Kereskedő az írásban tett panaszokra azok beérkezését követő 30 napon belül érdemben válaszol.

68. A Vevő panasza elutasítás, vagy nem kielégítő megoldása esetén, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő
 Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhet. Az egyes békéltető testületek illetékességi területéről www.bekeltetes.hu honlapon lehet tájékozódni.
69. Amennyiben Fogyasztó vélelmezi, hogy a számára biztosított jogokat a Kereskedő a panaszkezelés során megsértette, úgy a lakóhelye szerint illetékes fővárosi, vagy megyei kormányhivatalhoz fordulhat. A fővárosi kormányhivatal, illetve a megyei kormányhivatalok elérhetősége a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek linken található. Amennyiben a Fogyasztó panaszával a Békéltető Testület eljárását kívánja kezdeményezni, úgy erre az alábbi szervnél van lehetősége: Pest Megyei Békéltető Testület (székhely: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.; postacím: 1364 Budapest, Pf.: 81; telefon: +36 1 2690 703; e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu; honlap: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/)
 
Felelősség kizárása
 
70. A Honlap teljesítménye, üzenet- és adatátviteli-, valamint válaszadási sebessége a kiszolgáló technológia függvénye, azokat a Kereskedőn kívülálló okok kedvezőtlenül befolyásolhatják. Erre tekintettel a Kereskedő kizárja a felelősségét különösen, de nem kizárólag
a)  a kapcsolati hiba, a szerver számítógépek teljesítménye, valamint a biztonságos hálózati kapcsolat megszakadása miatt

b)  a Honlapot, illetve az azt működtető szervert ért külső támadások, és az e támadásokból eredő meghibásodások estére.

c)  a Honlap meghibásodásáért, amely időtartam alatt az nem vagy korlátozottan használható.

 
Vegyes rendelkezések
 
71. A Kereskedő fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosított ÁSZF-et a Kereskedő a weboldalán közzéteszi, letöltésének vagy nyomtatásának lehetőségét a regisztrált felhasználóknak biztosítja, valamint az ÁSZF módosításáról a Vásárlókat regisztrált e-mail címükre küldött üzenet útján is tájékoztatja.
 
Általános Szerződési Feltételek letöltése.
Elállási nyilatkozat letöltése.